از برگزاری یادواره شهدا تا اکران "بچه زرنگ" به همت نوجوانان مسجدی
از برگزاري يادواره شهدا تا اکران "بچه زرنگ" به همت نوجوانان مسجدي
کانون های مساجد خراسان شمالی درهفته ای که گذشت؛

از برگزاری یادواره شهدا تا اکران "بچه زرنگ" به همت نوجوانان مسجدی

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در هفته اي که گذشت با تلاش برنامه هاي مختلف فرهنگي از برگزاري يادواره شهدا و برپايي هيئت هاي عزاداري و سينه زني تا نشست شاعرانه و اکران فيلم بچه زرنگ را در اقدامات مسجدي خود ثبت کردند.
شناسه خبر : 53410 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  فعالان جوان و نوجوان کانون های مساجد خراسان شمالی در کنار بزرگترها و پیشکسوتان با دغدغه مسجد، با دست های همیاری و مشارکت برنامه های مختلف فرهنگی را در هفته ای که گذشت رقم زدند.

*«حجت جعفر پور»، مدیر کانون فرهنگی هنری غفور مسجد امام خمینی (ره) شیروان از برگزاری یادواره شهدای این محله خبر داد و گفت: طی مراسمی که همزمان با شب شهادت حضرت زهرای مرضیه  سلام الله علیها انجام شد، یاد و خاطره 20 شهید محله در مسجد گرامیداشته شد و اهالی مسجد همراه با شهدا برای ام الائمه سلام الله علیها بر سر سینه زدند.

*«حامد قشلاقی» مدیر کانون فرهنگی هنری مهدویت مسجد جامع روستای علی آباد بجنورد نیز از برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی و نشست بصیرتی ویژه نوجوانان این روستا خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با ایام عزاداری دهه فاطمیه اول، با حضور حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی برگزار شد.

*«غلامحسن امیری»  مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین نیز از برگزاری دو کارگاه آموز مهارت های زندگی ویژه نوجوانان و نیز والدین به همت این کانون و همکاری حوزه فرهنگی ستاد کانون مساجد  استان، خبر داد و توضیح داد: اولین کارگاه آموزشی در دبیرستان شبانه روزی ریحانه  برگزارشد و مطالب آموزشی را با موضوع سواد رسانه را  حجت الاسلام محمدرضا امینی از اساتید و حوزه و دانشگاه برای دانش آموزان بازگو کرد.

وی همچنین اعلام کرد: دومین کارگاه نیز ویژه والدین با حضور حجت الاسلام «علی رنجبر » در محل این کانون برنامه ریزی و اجرا شد.

*«محمدعلی رستمی» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد موسی بن جعفر علیه السلام گرمه نیز از تشکیل حلقه کتابخوانی  و آغاز خوانش کتاب ارزشمند طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم  با حضور اهالی مسجد و جوانان و فعالان فرهنگی  آن خبر داد.

 *«هما خاکی» مدیر کانون  شهید کمایی  منطقه ملکش بجنورد  از کانون های تخصصی خواهران در مساجد  استان خراسان شمالی نیز با اشاره به انجام فعالیت های متعدد فرهنگی توسط خواهران این مسجد در طی هفته گذشته، اعلام کرد: دیدار با خانواده شهید منفردی و تکریم فرزند شهید، برگزاری مراسم عزاداری و اجرای کارگاه تربیت فرزند ویژه خواهران و نیز حضور خواهران در تجمع حمایت از مردم مظلوم غزه  را می توان نام برد.

*«حدیث گریوانی»  مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گریوان بجنورد از کانون های فعال در مناطق  روستایی استان نیز از برگزاری کارگاه زندگی پویا برای دختران مقطع متوسطه  دو دبیرستان ام سلمه  و ام البنین (س)  با حضور حجت الاسلام پاکدامن، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با موضوع آموزش  آگاهی های پیش از ازدواج و آثار مخرب ازدواج ناآگاهانه خبر داد.

 

*«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین نیز به فراخوان اکران فیلم  و برنامه ریزی برای استقرار سینما سیار برای دانش آموزان این شهرستان به همت این کانون اشاره کرد و گفت: برای دانش آموزان دبیرستان کوثر اسفراین نیز به همت کانون کارگاه زندگی پویا برگزار شد و حجت الاسلام امینی فر، نیز مباحث را برای حضار تشریح کرد.

*«بهنام قدسی» رابط فعال  کانون امام رضا علیه السلام بجنورد و یکی از جوانان پرتلاش مسجدی نیز از میزبانی این مسجد از محفل انس با قرآن کریم و حضور قراء برجسته ملی و تلاوت زیبای قرآن برای عموم مردم خبر داد و گفت: این مسجد میزبان دو محفل بود که ابتدا و در مراسم  اول،  با صوت زیبای "هادی اسفیدانی" و "حمید رستمی"  آیات متبرک قرآن در مسجد طنین انداز شد و در مراسم بعد نیز حضور قاریان برجسته کشور چشم نواز و گوشنوازبود  و به طور زنده نیز از رادیو قرآن پخش شد.

 

*«حمیده باقری» رابط خواهر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر علیه السلام روستای ینگه قلعه بجنورد از تلاش های نوجوانان این کانون و فعالان مسجدی در قالب هیئت دختران نوجوان زهرایی و برگزاری سه شنبه های مهدوی و عهد با امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف گفت و اضافه کرد: این برنامه به همت دختران نوجوان برگزار شد.

*«علی پولادی خراشا» مدیر کانون انصارالمهدی عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد نیز به تلاش بی وقفه نوجوانان هنرمند گروه سرود«نسیم ولایت» این کانون اشاره کرد و گفت: اجرای پاتقی درمساجد، سطح شهر و معابر پر رفت و آمد و مراکز خرید   به مناسبت های مختلف هفته گذشته از هفته بسیج و ایام عزاداری بانوی دوعالم حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و هفته هلا احمر توسط نوجوانان کانون انجام شد.

*«محمد حسن حدادی» مدیر کانون عاشورای مسجد امام حسین علیه السلام شهر بام از اکران فیلم «بچه زرنگ» در دو سانس ویژه نوجوانان مسجد خبر داد و گفت: 300 نوجوان در سالن ورزشی بسیج برگزار شد.

 

«زهرا زرین فر» مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت در مسجد امیر المومنین علیه السلام روستای تلفیقی کوشکی ترکمن شهرستان مانه نیز از برگزاری نشست های قرآنی و مسابقه نقاشی و محفل قرائت پرفیض حدیث کساء در جمع دختران نوجوان شیعه و سنی این روستا خبر داد.

*«رسول نیکوییان» رابط کانون فرهنگی هنری انصار المهدی عجل الله تعالی فرج الشریف شیروان از برگزاری مسابقات ورزشی تفریحی در محل مسجد محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم خبر داد و  گفت: نوجوانان در مدت دو روز، در رده سنی ۱۴تا ۱۸سال در رشته تیراندازی و پینگ پنگ و نیز  دو رده سنی ۱۰تا ۱۴سال و ۱۴تا ۱۸سال هم در رشته فوتبال دستی رقابت  کردند.

وی تعداد شرکت کنندگان  را ۵۵نفر از بچه های مسجد معرفی کرد.

*«ابوالقاسم یاهویی» مدیر کانون فرهنگی هنری امامت روستای ناوه بجنورد،  نیز در ادامه از برگزاری نمایشگاه فرشته های زمینی با موضوع عفاف و حجاب در این کانون خبر داد.

 

همچنین کانون شهدای شهرک ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف شیروان، کانون بصیرت  مسجد امام خمینی(ره) بجنورد همراهی نوجوانان در برگزاری مراسم عزاداری این فاطمیه و سیاه پوش کردن معابر و مسجد را می توان ذکر کرد.

و نیز کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) مسجد جامع گرمه میزبان محفل قرآنی با صوت دلنشین و تلاوت  زیبای "کریم منصوری" قاری ممتاز بین المللی و استقبال عموم مردم بود.

 

نشست بصیرت افزایی با تفسیر آیات  قرآن و تشریح  مبانی آن، ویژه نوجوانان شهر صفی آباد نیز در برنامه ها می توان افزود.

 

 

پایان/